aku...dia dan kami

aku...dia dan kami

Wednesday, June 10, 2009

assigment yang nak termuntah..

Lumrah lah sebagai student yang dah tua...yang bergelar si isteri..simama...si pelajar... aku ditimbuni dengan assigment-2 yang banyak...begitu juga dengan drawing...ermm rasa tercabar jugak nak buat drawing nie..al maklum lah lama dah aku tak menyentuh drawing block...water colour..charcoal..pencil colour..pastel..dan berbagai-2 alat drawing nie...masa keje asyik hadap pc jer...tahu-2 dapat job terus jer apply kat pc..kali nie...kene guna manual lah pulak... Apatah lagi...nak buat drawing guna tangan nie...ermm bercinta...saiz A2 lagi...A3 lain pulak...apo punyer lecturer nie...kasi work banyak-2 ni...masa aku kat uitm dulu pun tak macam gini....en.jamil...en..jamil...yeah itu lah nama lecturer PSV aku...kat kelas dia cakap untuk diri dia ajer...budak kelas nie bila dia bg lecture suke bt keje lain...tp dia nie tetap bercakap walaupun tiada sorang pun fokus apa yang dia cakap....termasuk lah diri aku...huhuhuhu...aku lak selalu ajer bt tahi mata tiba kelas dia..maklum lah malam tak tido duk bt assig aje..camner pun keje dia tetap aku buat...ramai bebudak kelas aku terkejut...camner aku leh fokus bt keje-2 yang berlambak nie tambah-tambahan lak aku nie dah jadi mak orang....balik kelas ngan nak fokus anak lagi ..nak buat keje lagi...ermm kalau lah korang nak tahu itu lah dia aura si anak kenit...jadi cepat-cepat lah korang kawin dapatkan anak...huhuuhuu...dania menjadi sumber inspirasi ku...walaupun sikenit nie suka mengacau mama dia bt keje sekolah...suka hati lah nak janji esok jadi anak yang berguna kepada mama n papa....pernah sekali aku hilang kesabaran...kerana si kenit nie dah rosak kan drawing mama dia...ermm aku jadi naik angin...kerana keletahnya yang pandai sejukkan hati mama dia...terus aku hilang dari keanginan...pandai tul anak mama nie pujuk mama yer...dalam hati aku terpikir...maybe dania ingin mengikuti jejak mama n papa dia..suke sgt nak kacau mama dia bt drawing...aku pun bg dia kertas ngan pencil kaler..nampaknya dia berminat melakukan apa yg aku buat...pandai dia mengapplykan alat-2 yang aku bagi tue...ermm tp sekejap ajer lah dia nak buat...terus dia mengacau aku balik...itu lah ragam dan kerenah si dara aku nie..tanpa dia bagai nak gile rasa nya...mama cinta dania... Aku suka tengok benda-2 yang berwarna warni tak kira benda yang abstrak atau bukan abstrak...seperti rama-rama yang terbang bebas dan mempunyai sayap yang berwarna-warni...jadi aku telah memilih rama-rama sebagai sumber inspirasi ku untuk menghasilkan drawing-2 ku....jeng...jeng...ini lah hasil dari tangan yang hampir kematu..

Hasil tangan si dara ku....abis di rosak kan oleh si kenit...

hasil jari jemari ku ...dengan tak cukup tido

akhirnya berjaya juga aku menyiapkan drawing en.jamil nie...

Packaging ..lama gak aku tinggalkan dunia packaging...

Ini lah teknik rupa..si rama-rama lagi


si batik ikan.....

Akhirnya hasil-2 ku di bawa untuk ke pameran PSV KPLI 09


Pameran PSV 09-dimana hasil karya di nilai..


3 comments:

armani said...

wow..hebatlah ida ko nyer hasil kerja...bleh bukak gallery sendiri nie..baper hari ko melukis tue..

ko ni memang tgn seni la..bangga aku dpt kwn pandai seni..x mcm aku buta seni hahahah..

dania ada bakat x mcm ko x?hehheheeh

armani said...

huhu..memang hebat mama dania nie..
dainia ada bakat x macm mama dia?

baby_ieda said...

hee..hee...nak kire kan tak tido malam gak lah melukis nie...tp puas hati sesangat dpt siap kan dan hasilnya jeng..jeng....ermm aku pun sbnrnya tak pandai lukis...itu conteng-conteng jer..akhinya jadi lah seni...ermm dania aku tak pasti...tp skrg telatahnya...bila aku mengeluarkan colur dia pun sibuk nak bt apa yg aku buat...bila papa dia keluarkan kamera dia pun sibuk nak amik gambar gak...adakah dia akan menjejaki kami berdua...itu tak pasti...
tp aku tak mo dia jadi macam kami berdua...aku nak dia jadi peguam ke...doktor ke...engginer ke...
huhuhuuu macam kami susah nak cari keje....