aku...dia dan kami

aku...dia dan kami

Saturday, August 01, 2009

citer si dara ku yang semakin membesar

Ari ni ngan tekak sakit...alamak memang demamlah ....abis dah makan ubat siang tadi...lalok semacam ...satu ari nie tido...tanpa ganggu...agaknya si daro tahu mamanya tak sihat...aik...takut gak si dara menerima virus dari mama dia nie...ari nie pulak dah ada org yang sakitkan hati aku...memang terlampau sakit hati...aku paling tak suka org yang suka janji-janji...tp alih..alih lain pulak jadi nya....ermm nak luah pada sape...luah dalam blog nie jer lah....kadang boleh sabar dan kadang-kadang aku memang tak leh sabar...tambah-tambah badan tak sedap rasa hari ni....mulalah setan nak merasuk pikiran aku nie....nauzubilah....
ermmm ok lah stop the story....bosan nak pikir-pikir benda-2 bodoh nie...kali nie aku nak bukak topik pasal si daro aku...ahaa...dah besar lah anak gadis ku nie...dah buleh harap semua...Oh Yeah...Alhamdullilah walau sesibuk mana aku, dapat aku membesarkan anak daraku dengan baik dan kelihatan begitu banyak perkembangan yang telah berlaku dalam pertumbuhan pembesarannya...yang mustahilnya kenapa gg si kenit nie tak timbul-timbul lagi...risau juga...dah 1 tahun 2 bulan anak daro ku ini....tp gerak perilaku semacam org dewasa...apa kite buat dia sibuk nak buat....si dara dah pandai mengimbang tubuh badannya untuk berjalan...begitu bersemangat si dara apa bila dia di latih berjalan...sehingga kini bukan saja berjalan...berlari pun dah laju...nak jadi pelari pecut agaknya si dara nie...aahaa si daro semakin nakal...ada aje dia nak buat kat dalam rumah nie...skrg dah abis satu rumah nie dia jelajah...dan habis dia berkemas....org menyapu dia pun sibuk nak menyapu...ahaa penyapu lagi besar dari dak si kenit tue...
klu tgk tv ahaa...mengalah kan org besar...dia ajer lah nak duk kat depan tv tue...ahaa lagi satu tabiat si dara aku ni...dah pandai dah nak ikut org g jalan..pantang nampak aku sarung tudung mulalah dah rengek-rengek nak ikut...ermm terpaksa lah janji nanti mama bawak dania jalan ekk? tp tue lah klu dah janji dia pasti ingat sampai bila-bila...time aku balik sekolah jer dia dah mula dakap nak g jalan-jalan lah...aduih kaki jalan si daro ku nie...ahaa nie nak tepek kan sikit pasal aksi-aksi si daro...pic dia sedang berjalan tak sempat nak upload dlm laptop nie...nenanti lah tepek kan...

2 comments:

ita zakaria said...

Alhamdulillah, besar dah daro ummi nih. lame dah x dokong die...meh la dtg rumah ummi. rindu lah kat dania & mamanyer...

baby_ieda said...

heheee..kami pun sama merindui...terutama dak tembam sara...nanti dania jumpe kasi gigit-2 pipi sara...opppss dania baru nak keluar gg...