aku...dia dan kami

aku...dia dan kami

Friday, July 31, 2009

Teringat kepada yang tercinta....

Memang agak kritikal lah sejak 2 menjak nie....byk keje sekolah nak kene di perlakukan...ahaa..ahaa..tue pasal lah lama aku tak bercerita kat dalam nie...ermm tah apesal lak malam nie tak leh tido...ahaa aku bukak blog umi sara...aku baca n aku ada bagi komen sikit..tunggu lah apa dak budak sara balas balik...hee..hee... esok lak nak jadi chef kat murid-murid aku di camp ...aik mata apesal ko tak mo tido...dak dara dah tido nie...mama tak mo lak tido...
Wah byk cerita lah bulan nie...17 Julai 2009 genap lah 5 tahun aku kehilangan seorang abah yang tercinta...rindu bangat tak terkata...segala kenangan, segala kata-katanye masih tersemai dalam hati ku....abah ko lah ratu hatiku..hanya ku berdoa kesejahteraan mu di sana...dan al-fatihah ku panjatkan ...tetiba lak nak berjurai air mata nie teringatkan arwah kembali...memang susah nak lupa kan walaupun agak lama dah dia tinggal kan aku ngan keluarga...semoga roh mu sentiasa di cucuri rahmat " Ayahandaku MuhamatDan Bin Mohd Sani...
Kasih sayang dan kerinduan seorang anak....



Buat orang yang paling aku cintai...ermm tah lah sejak dua menjak nie aku rasa macam sesuatu yang tak best lah aku rasa kat diri aku nie....rasa macam jauh sangat...tak tahu ape pasal..mungkin ku rasa kasih sayang aku semakin kurang bila kami berjauhan....ermm..tersentuh gak hati nie...tak tahu nak luahkan pada sapa...tak tahu nak perbetulkan di mana kesilapan ini...rasa jauh...tersangat-sangat jauh...ermm...berbagai-bagai persoalan dan kata-kata bermain di minda ku...sedih memang bangat lah...mungkin aku terlalu sibuk ngan rutin harian di sekolah...atau pun kasih sayang kami telah tidak seadilinya ngan sama rata...terkadang ku pikir..kenapa tak seperti dulu...jeles pulak tgk org lain bahagia...arrrgghhh sapakah yang dah merasuk pikiran aku nie...nak pikir benda-benda macam tue....
ermmm mungkin kami perlu mencari kesilapan yang dah berlaku pada diri masing-2....
mengapa ada perlu ada perasan jeles menjeles...kenapa ada yg suka sibuk ngan mahligai kami...kenapa ada yang sibuk suka rasuk merasuk nie...ntah lah...Ya allah ko permudahkanlah urusan hamba mu ini, pernah gak aku luahkan padanya tp tak tahu lah mungkin kata-kata aku seperti gurauan...Mana kata-kata cinta yang pernah di lafazkan pada ketika dulu...wah hebatkan perasaan aku malam nie...ahaa sedihnyaaaaaaaaa....................kecik hati pun ada...dah lah aku nie kecik bertambah-tambah kecik lagi hati nyamuk ni....apa lah aku merapu malam yang tak seindah malam bagi ku....
Satu pekara perlu orang tahu dalam jiwa aku nie...kalau aku kata A...A lah jawapan dia..klu aku dah tak suka ..tak suka lah aku kata....memang tak suka lah...!! sapa suh bt aku tak suka....dari aku jadi suka terus aku tak jadi suka.....!! Mak aku sendiri pun dah masak ngan perangai aku...memang dari dulu perangai aku dah macam nie...wah betapa buruk kan perangai aku nie....nasib baiklah si pengarang jantung aku si dara menjadi pengubat luka lara aku...wah pasal si daro lak..tetiba si daro dah terbabit dalam emosi aku...
Dengan harapan aku dapat perbaiki kesilapan ini dengan kesabaran dan jalan yang telah di permudahkan oleh Allah s.W.T ....

2 comments:

ita zakaria said...

mama ida nih nape jer? ade problem ker? jgn lah sedey2...meh balik kolumpo meh...leh lepak2 dgn ummi sarra...lame dah kite x dating kan...

baby_ieda said...

ahaa masa nie perasaan bercampur emosi yg tak stabil....susah juga nak mengatasi masalah rumahtangga nie...walaweh hebatnya tekanan berperasaan begini