aku...dia dan kami

aku...dia dan kami

Sunday, November 01, 2009

kasih sayang antara kami bersama keluarga si dara sara...(continue story from ummi sara..)

Terdetik hatiku bile membaca luahan hati seorang ummi....yeah ummi sara...seorang sahabat yang semakin akrab bagi kami sekeluarga...dan seorang permata yang sungguh cumel...iaitu alisya qaireen..menjadi anak kami yang kedua..dan seorang abi yang menjadi rakan gelak ketawa kami dan tempat dania bergurau senda....sebuah keluarga yang hebat...sekiranya tidak berjumpa..kehangatan kerinduan memang terasa...terutama bagi anak daraku dania...taatkala kami di melaka...dania hanya melihat wajah sara yang seperti adik beradik di skrin laptop ini.... mulailah menjerit-jerit dan abih skrin laptop aku nie di cium-cium taatkala waja si sara di lihatnya.....sehingga ada satu malam dania merajuk tak mo tido...aku pun pujuklah...nanti kita jumpe sara yeah...dania nak jumpa sara...naluri sekenit dengan sepantasnya terus menganggukkan kepalanya menandakan setuju....baik sungguh anak daraku ini...ingatannya terhadap sara memang kuat....hanya sara sahaja kenalinya sejak lahir lagi..bak kata ummi sara sejak dalam pewot lagi mereka dah berkawan...hee..hee...dengan memujuk sidara dengan berjanji akan jumpa si dara sara...terus si dara ku lelap tido....dah janji mesti kotai.....hee..hee... baru-baru nie aku balik ke KL ..yeah lah dah lama aku tinggalkan suami dan rumah ku di sana....ermm...setiap kali kami balik ke KL ...tak pernah kami lupakan keluarga ini...iaitu keluarga ummi sara.....papa dania pulak satu opis ngan ummi sara...apa-2 pun bila kami balik ke KL ummi sara dia lah org pertama yang mendapat info bahawa kami akan balik kesana...isshhhhh tak leh nak suprised langsung...nie mestilah kekecohan dari papa dania.....tak leh kover langsung....hee...hee...hee....kami akan bersama-sama melepak ngan keluarga dak sidara sara... tak kat sopping kat rumah...antara rumah kami tak pun rumah ummi sara....hee..hee...untuk ummi, si dara sara, ngan abi sara...jgn serik lak datang rumah kami di tingkat 5 dengan mendaki tangga yang paling teratas..nak buat camner papa upit dah syok naik tangga tiap-2 hari...melompat dan girang gembira bila papa bersuara...jom mama kite pindah rumah...duduk rumah yg tak der tangga...wahhh bilalah aku dapat mendengar ayat tuee...tunggu jer lah.....si dara kalau gi rumah ummi sara dia lah orang yang paling gembira..mana tak nyer umpan dari ummi sara ...dania nak miming...hee..hee..suka lah si dara...nampak swimming pool....biasa lah acap kali si dara bertemu sidara sara ..abih di cium-ciumnya...dia lah org yg paling sibuk nak mendukung si budak embam tue..macam kuat sgt nak dukung dak sara tue....hee..hee...dak dara memang nakal....abih menan dak dara sara dia main...bior ler esok dak sara belasah kan dia ...huhuhuu mama gelakkan...tue pun dak sara dah usha-2 jer tgk dania main menan dia...ermm macam-2 karenah si dara ku ngan keluarga ini...





keakraban dan kemanjaan si dara ngan si dara sara..





ciuman kasih sayang antara sidara dan sisara





kasih sayang antara si dara dan ummi sara





kemesraan si dara bersama abi sara..
 







kasih sayang antara aku dan si dara sara




hak si dara sara hak si dara dania jugak....

(muke tak bersalah jer..)



ermm untuk ummi sara tak mo sedih-sedih yer...kami tetap bersama kalian sekeluarga...dan di dara kite berdua ini akan tetap menjadi penghibur kita..walaumacamana keadaan sekalipun....dan keakraban kekeluargaan ini akan kekal dan tidak akan terpisah walau dicorok mana kami berada....insyaallah...kami cintakan kalian semua....luv u to....




1 comment:

ita zakaria said...

haha...nape tauk muke ummi yang sekeh tuh? malu ler...buwok! laki tgk pon lari! haha...comel lah dorang dok cium2 tuh. nanti dtg umah ummi lagik ye...kite gi jalan, x bawak abi & papa...haha!